EN

"Who am I?" and "What am I like?"

Adolescence is a sensitive period that carries numerous changes. One of the greatest tasks during this period is the emotional and existential detachment from parents, as well as the pursuit of independence and autonomy. In the search for identity, it is important to experience, experiment, and push boundaries. Over time, teenagers become capable of perceiving reality through their own eyes, rather than through the filters of others.

During adolescence, young people undergo tremendous changes: they undergo complete physical and hormonal transformations, experience fluctuations in mood, shifts in their personalities, changes in their way of thinking, and alterations in their nervous system, all of which have long-lasting impacts on their entire lives. This is a natural process that simply cannot be avoided, as everyone goes through it. For Generation Z adolescents, those born after 2000, the process of developing self-identity and transitioning into adulthood may be more confusing than ever due to the overwhelming abundance of information

The Boys Who Are Curious” series visualizes the main issues and central questions of adolescent boys.

 


 

HU

„Ki vagyok?” és „Milyen vagyok?”

A kamaszkor érzékeny periódus, mely számos változás hordozója. Az egyik legnagyobb feladat ebben az időszakban az érzelmi és egzisztenciális leválás a szülőkről, valamint a függetlenség, önállóság kivívása. Az identitáskeresésben fontos a tapasztalás, a kísérletezés, a határok feszegetése. Idővel a kamasz képessé válik a valóságot a saját szemén keresztül észlelni, nem pedig mások szűrőin keresztül szemlélni.

A kamaszodás alatt a fiatalokban óriási változások zajlanak: teljesen átalakulnak fizikailag, hormonálisan, hangulataikban, személyiségükben, gondolkodásmódjukban, változik az idegrendszerük, ez pedig az egész életükre kihat. Ez egy természetes folyamat. Egyszerűen nem lehet elkerülni, mindenki átesik rajta. A Z generációs kamaszok, vagyis a 2000 után született fiatalok számára az énazonosságtudat kialakítása és a felnőtté válás folyamata a túlzott információbőség következtében talán zavarosabb, mint valaha.

A „Boys Who Are Curious” sorozat a kamasz fiúk legfőbb problémáit, központi kérdéseit vizualizálja.

BOYS WHO ARE CURIOUS
No. 1
SMELL

giclée print, vászon, vegyes technika, köma hab-pvc
25x25x2 cm
2022

"Kamaszkorban a hormonális változások sokszor igen kellemetlen szagú, fokozott izzadást generálnak, mely általában átmeneti, mégis nagyon zavarónak élik meg a tinédzserek. A fiúknak is ugyanúgy fontos az ápoltság, sőt, egyre többet foglalkoznak azzal, hogy friss, jó illatuk legyen."

(A fiúk izzadáskor akár 1,5x több verejtéket is termelhetnek.)

 

 

 

BOYS WHO ARE CURIOUS
No. 2
TEETH

giclée print, vászon, vegyes technika, köma hab-pvc
25x25x2 cm
2022

"A fogszabályozó a régi gúnyos megítélésével ellentétben manapság az igényesség egyik legmarkánsabb jelévé vált. A kamaszok ezt a "kiegészítőt" ugyanolyan divatosnak kezdik tekinteni, mint a piercingeket vagy tetoválásokat. Ma már mindenféle színben, sőt, láthatatlan változatban is kapható, így szinte semmilyen gondot nem okoz az ismerkedés során."

(Negyedannyi fiú hord fogszabályozót.)

 

 

 

BOYS WHO ARE CURIOUS
No. 3
STYLE

giclée print, vászon, vegyes technika, köma hab-pvc
25x25x2 cm
2022

"A ruházatnak kulcsfontossága van az identitáskeresésben. A divatos és drága márkák mellett reneszánszukat élik a second hand üzletekből beszerzett vintage ruhadarabok, egyre népszerűbbek a látványos kiegészítők."

(A fiúk 10x kevesebb ruhadarabot vásárolnak.)

 

 

 

BOYS WHO ARE CURIOUS
No. 4
IQ

giclée print, vászon, vegyes technika, köma hab-pvc
25x25x2 cm
2022

"A serdülők között, főleg a fiúknál, gyakran előfordul a kiközösített gyerekek azon típusa, amely a jó tanuló, jó magaviseletű, stréber kamaszokat érinti, akik számára az a legfontosabb, hogy megfeleljenek a felnőttek követelményeinek."

(A kiemelkedően teljesítő fiúkra 8x többen mondják társaik, hogy stréber.)

 

 

 

BOYS WHO ARE CURIOUS
No. 5
FLUID

giclée print, vászon, vegyes technika, köma hab-pvc
25x25x2 cm
2022

"A Z generáció legfőként a weben keres választ a szexualitással kapcsolatos kérdéseire, és sokszor anonim módon tesz fel kérdéseket a testüket érő változásokról. A fiúk nemi érése, felnőtté válása sokkal ritkábban kerül górcső alá a fórumokon, mint a menstruáció."

(A fiúk tizede fordul szüleihez intim kérdésekkel.)

 

 

 

BOYS WHO ARE CURIOUS
No. 6
HAIR

giclée print, vászon, vegyes technika, köma hab-pvc
25x25x2 cm
2022

"Fiatalként az egyik legszembetűnőbb változás, és gyakran az egyik legbosszantóbb is, a test különböző tájékain megjelenő szőr. Bár manapság sokféle szőrtrend fut egymás mellett, mégis nagyon nehéz megtalálniuk a fiúknak, hogy mit is kezdjenek azzal a sok, számukra még szokatlan szőrrel."

(Feleannyi fiú nyírja testszőrzetét.)

 

 

 

BOYS WHO ARE CURIOUS
No. 7
PILL

giclée print, vászon, vegyes technika, köma hab-pvc
25x25x2 cm
2022

"Manapság a fiatalok számára természetes az alkohol és a partydrogok kipróbálásaTöbbségük először kíváncsiságból próbálja ki a különböző hallucinogén szereket pszichedelikus élmény reményében vagy a szociális interakciók feljavítása érdekében."

(4x több fiú él rendszeresen partydrogokkal.)

 

 

BOYS WHO ARE CURIOUS
No. 8
LOVE

giclée print, vászon, vegyes technika, köma hab-pvc
25x25x2 cm
2022

"A tinédzsereket az első szerelem már általánosban utoléri, azonban kamaszkorban élik meg igazán intenzíven, amikor berobbannak a nemi vágyat szabályozó hormonok. A fiúk gyakran beszélnek a sexről, viszont valódi szerelmi érzéseiket ritkán osztják meg barátaikkal."

(A fiúk ötöde vallja be, hogy szerelmes.)

 

 

 

BOYS WHO ARE CURIOUS
No. 9
MAKE-UP

giclée print, vászon, vegyes technika, köma hab-pvc
25x25x2 cm
2022

"Sokan azt gondolják, hogy a smink csak a lányoknak való, viszont egyre több kamasz fiú használ manapság sminket. A férfi smink, mint például korrektor, szemfesték, alapozó, körömlakk, népszerűségének ugrásszerű változása mögött az Instagram, a TikTok és az influenszer fogalom megjelenése áll."

(A fiúk 6%-a használ rendszeresen sminket.)

 

 

 

BOYS WHO ARE CURIOUS
No. 10
ALCOHOL

giclée print, vászon, vegyes technika, köma hab-pvc
25x25x2 cm
2022

"A kamaszkori "ivászat" valójában már természetes jelenségnek számít, egyik alappillére az ismerkedésnek és legjobb módja a gátlások oldásának. Trendi, divatos és vagány dolog az alkohol."

(A fiúk átlagosan 2,5x több alkoholt  fogyasztanak.)

 

 

 

BOYS WHO ARE CURIOUS
No. 11
MEASURE

giclée print, vászon, vegyes technika, köma hab-pvc
25x25x2 cm
2022

"A tinédzserek testképe kifejezetten sérülékeny, hiszen a test állandó növekedésben van. A média és a divatirányzatok által támasztott túlzott megfelelési kényszer a fiúknál ugyanúgy szorongást, lelki instabilitást, és akár személyiségtorzulást, testképzavart is okozhat."

(A fiúk fele nincs megelégedve a testképével.)

 

 

 

BOYS WHO ARE CURIOUS
No. 12
FILLING

giclée print, vászon, vegyes technika, köma hab-pvc
25x25x2 cm
2022

"Egyre több fiatal gondolkozik el valamilyen esztétikai beavatkozáson. Az utóbbi években mindinkább korábbra tolódik a szépészeti beavatkozások korhatára."

(A fiúk egynegyede vonzónak találja a feltöltött ajkakat.)

 

 

 

BOYS WHO ARE CURIOUS
No. 13
GENDER

giclée print, vászon, vegyes technika, köma hab-pvc
25x25x2 cm
2022

"Az egyéni azonosságtudat létrejöttében a serdülőkornak kitüntetett szerepe van. A kamaszok gyakran megkérdőjelezik és fokozatosan felfedezik szexuális identitásukat, megkezdik az adott nemhez illeszkedő szerepek, viselkedések, magatartások elsajátítását."

(A fiúk 0,1%-a bizonytalan a nemét illetően.)

 

 

BOYS WHO ARE CURIOUS
No. 14
OPERATION

giclée print, vászon, vegyes technika, köma hab-pvc
25x25x2 cm
2022

"A kamaszok a társas összehasonlításból eredő információk na4gy részét a social média felületekről szerzik, ahol a tökéletes test képével találkoznak. Ez gyakran elégedetlenséget szül önmagukkal szemben, és minden apró szépséghibát a testükön torznak ítélhetnek meg."

(1000-ből 1 fiú vállalna be korrekciós műtétet.)

 

 

BOYS WHO ARE CURIOUS
No. 15
PIERCING

giclée print, vászon, vegyes technika, köma hab-pvc
25x25x2 cm
2022

"Manapság megszokott dolognak számít a fiatalok körében a test különböző részein elhelyezkedő piercingek vagy épp a testet díszítő tetoválások. A kamasz fiúk hamarabb és bátrabban vállalják fel ezeket a kiegészítőket."

(Minden tizedik 18 év alatti fiúnak van tetoválása vagy testékszere.)

 

 

 

BOYS WHO ARE CURIOUS
No. 16
SMOKE

giclée print, vászon, vegyes technika, köma hab-pvc
25x25x2 cm
2022

"A Z generációs kamaszok egyre korábban próbálják ki a füstös vagy füstmentes dohánytermékeket. Többségük E-cigarettával szokik rá a dohányzásra. A tinidohányzás segít a szociális kapcsolatok megerősítésében, ugyanakkor a korlátok ellen való lázadás szimbóluma. A dohányzás a fiúk szerint a felnőtté válás egyik állomása."

(Minden második kamasz fiú kipróbálta már a dohánytermékek valamelyikét.)

 

 

 

BOYS WHO ARE CURIOUS
No. 17
BULLING

giclée print, vászon, vegyes technika, köma hab-pvc
25x25x2 cm
2022

"A kamaszkor a folyamatos változás időszaka és az átalakulások testi és pszichés szinten is lezajlanak. A fiúknál megjelenhetnek az agresszív viselkedés különböző formái, mint a fizikai és verbális agresszió, dühkitörések, verekedések, fenyegetések, kegyetlenség. A való világban történő erőszak mellett egyre többször az online tér az, ahol a kamaszok kiélik agressziójukat (cyberbullying)."

(Ugyanannyi fiút ér bántalmazás, mint lányt.)

 

 

 

BOYS WHO ARE CURIOUS
No. 18
PARTY

giclée print, vászon, vegyes technika, köma hab-pvc
25x25x2 cm
2022

"A fiatalok egyre korábban kezdik az éjszakai életet és szinte elkerülhetetlen, hogy a buli világa beszippantsa őket. A hétvégék központi eleme a bandába verődés, partizás külső helyszínen vagy a házibuliban."

(A fiúk kétszer többet járnak bulizni.)

 

 

BOYS WHO ARE CURIOUS
No. 19
GAME

giclée print, vászon, vegyes technika, köma hab-pvc
25x25x2 cm
2022

"Többségében a kamasz fiúkra jellemző a játékfüggőség, mely az alkoholfogyasztás, a droghasználat és a dohányzás mellett az egyik legkárosabb tevékenység. A WHO nemrég a pszichés problémák közé sorolta a számítógépes játékokhoz kapcsolódó függőséget."

(A fiúk 20x több a játékfüggő.)

 

 

BOYS WHO ARE CURIOUS
No. 20
RAGE

giclée print, vászon, vegyes technika, köma hab-pvc
25x25x2 cm
2022

"A kamaszok hajlamosak arra, hogy olykor meg nem értéssel, kritizálással, beleszólással vádoljanak másokat. A hirtelen és féktelen érzelemkitöréseknek szintén hormonális okai vannak, melyek sokszor a szervezetben lejátszódó vegyi folyamatok eredménye."

(A fiúk feleannyira tudják kordában tartani indulataikat.)