„Ki vagyok?” és „Milyen vagyok?”
A kamaszkor érzékeny periódus, mely számos változás hordozója. Az egyik legnagyobb feladat ebben az időszakban az érzelmi és egzisztenciális leválás a szülőkről, valamint a függetlenség, önállóság kivívása. Az identitáskeresésben fontos a tapasztalás, a kísérletezés, a határok feszegetése. Idővel a kamasz képessé válik a valóságot a saját szemén keresztül észlelni, nem pedig mások szűrőin keresztül szemlélni.
A kamaszodás alatt a fiatalokban óriási változások zajlanak: teljesen átalakulnak fizikailag, hormonálisan, hangulataikban, személyiségükben, gondolkodásmódjukban, változik az idegrendszerük, ez pedig az egész életükre kihat. Ez egy természetes folyamat. Egyszerűen nem lehet elkerülni, mindenki átesik rajta. A Z generációs kamaszok, vagyis a 2000 után született fiatalok számára az énazonosságtudat kialakítása és a felnőtté válás folyamata a túlzott információbőség következtében talán zavarosabb, mint valaha.
A „Boys Who Are Curious” sorozat a kamasz fiúk legfőbb problémáit, központi kérdéseit vizualizálja.
BOYS WHO ARE CURIOUS
No. 1
SMELL
giclée print, vászon, vegyes technika, köma hab-pvc
25x25x2 cm
2022
"Kamaszkorban a hormonális változások sokszor igen kellemetlen szagú, fokozott izzadást generálnak, mely általában átmeneti, mégis nagyon zavarónak élik meg a tinédzserek. A fiúknak is ugyanúgy fontos az ápoltság, sőt, egyre többet foglalkoznak azzal, hogy friss, jó illatuk legyen."
(A fiúk izzadáskor akár 1,5x több verejtéket is termelhetnek.)
BOYS WHO ARE CURIOUS
No. 2
TEETH
giclée print, vászon, vegyes technika, köma hab-pvc
25x25x2 cm
2022
"A fogszabályozó a régi gúnyos megítélésével ellentétben manapság az igényesség egyik legmarkánsabb jelévé vált. A kamaszok ezt a "kiegészítőt" ugyanolyan divatosnak kezdik tekinteni, mint a piercingeket vagy tetoválásokat. Ma már mindenféle színben, sőt, láthatatlan változatban is kapható, így szinte semmilyen gondot nem okoz az ismerkedés során."
(Negyedannyi fiú hord fogszabályozót.)
BOYS WHO ARE CURIOUS
No. 3
STYLE
giclée print, vászon, vegyes technika, köma hab-pvc
25x25x2 cm
2022
"A ruházatnak kulcsfontossága van az identitáskeresésben. A divatos és drága márkák mellett reneszánszukat élik a second hand üzletekből beszerzett vintage ruhadarabok, egyre népszerűbbek a látványos kiegészítők."
(A fiúk 10x kevesebb ruhadarabot vásárolnak.)
BOYS WHO ARE CURIOUS
No. 4
IQ
giclée print, vászon, vegyes technika, köma hab-pvc
25x25x2 cm
2022
"A serdülők között, főleg a fiúknál, gyakran előfordul a kiközösített gyerekek azon típusa, amely a jó tanuló, jó magaviseletű, stréber kamaszokat érinti, akik számára az a legfontosabb, hogy megfeleljenek a felnőttek követelményeinek."
(A kiemelkedően teljesítő fiúkra 8x többen mondják társaik, hogy stréber.)
BOYS WHO ARE CURIOUS
No. 5
FLUID
giclée print, vászon, vegyes technika, köma hab-pvc
25x25x2 cm
2022
"A Z generáció legfőként a weben keres választ a szexualitással kapcsolatos kérdéseire, és sokszor anonim módon tesz fel kérdéseket a testüket érő változásokról. A fiúk nemi érése, felnőtté válása sokkal ritkábban kerül górcső alá a fórumokon, mint a menstruáció."
(A fiúk tizede fordul szüleihez intim kérdésekkel.)
BOYS WHO ARE CURIOUS
No. 6
HAIR
giclée print, vászon, vegyes technika, köma hab-pvc
25x25x2 cm
2022
"Fiatalként az egyik legszembetűnőbb változás, és gyakran az egyik legbosszantóbb is, a test különböző tájékain megjelenő szőr. Bár manapság sokféle szőrtrend fut egymás mellett, mégis nagyon nehéz megtalálniuk a fiúknak, hogy mit is kezdjenek azzal a sok, számukra még szokatlan szőrrel."
(Feleannyi fiú nyírja testszőrzetét.)
BOYS WHO ARE CURIOUS
No. 7
PILL
giclée print, vászon, vegyes technika, köma hab-pvc
25x25x2 cm
2022
"Manapság a fiatalok számára természetes az alkohol és a partydrogok kipróbálása. Többségük először kíváncsiságból próbálja ki a különböző hallucinogén szereket a pszichedelikus élmény reményében vagy a szociális interakciók feljavítása érdekében."
(4x több fiú él rendszeresen partydrogokkal.)
BOYS WHO ARE CURIOUS
No. 8
LOVE
giclée print, vászon, vegyes technika, köma hab-pvc
25x25x2 cm
2022
"A tinédzsereket az első szerelem már általánosban utoléri, azonban kamaszkorban élik meg igazán intenzíven, amikor berobbannak a nemi vágyat szabályozó hormonok. A fiúk gyakran beszélnek a sexről, viszont valódi szerelmi érzéseiket ritkán osztják meg barátaikkal."
(A fiúk ötöde vallja be, hogy szerelmes.)
BOYS WHO ARE CURIOUS
No. 9
MAKE-UP
giclée print, vászon, vegyes technika, köma hab-pvc
25x25x2 cm
2022
"Sokan azt gondolják, hogy a smink csak a lányoknak való, viszont egyre több kamasz fiú használ manapság sminket. A férfi smink, mint például korrektor, szemfesték, alapozó, körömlakk, népszerűségének ugrásszerű változása mögött az Instagram, a TikTok és az influenszer fogalom megjelenése áll."
(A fiúk 6%-a használ rendszeresen sminket.)
BOYS WHO ARE CURIOUS
No. 10
ALCOHOL
giclée print, vászon, vegyes technika, köma hab-pvc
25x25x2 cm
2022
"A kamaszkori "ivászat" valójában már természetes jelenségnek számít, egyik alappillére az ismerkedésnek és legjobb módja a gátlások oldásának. Trendi, divatos és vagány dolog az alkohol."
(A fiúk átlagosan 2,5x több alkoholt fogyasztanak.)
BOYS WHO ARE CURIOUS
No. 11
MEASURE
giclée print, vászon, vegyes technika, köma hab-pvc
25x25x2 cm
2022
"A tinédzserek testképe kifejezetten sérülékeny, hiszen a test állandó növekedésben van. A média és a divatirányzatok által támasztott túlzott megfelelési kényszer a fiúknál ugyanúgy szorongást, lelki instabilitást, és akár személyiségtorzulást, testképzavart is okozhat."
(A fiúk fele nincs megelégedve a testképével.)
BOYS WHO ARE CURIOUS
No. 12
FILLING
giclée print, vászon, vegyes technika, köma hab-pvc
25x25x2 cm
2022
"Egyre több fiatal gondolkozik el valamilyen esztétikai beavatkozáson. Az utóbbi években mindinkább korábbra tolódik a szépészeti beavatkozások korhatára."
(A fiúk egynegyede vonzónak találja a feltöltött ajkakat.)
BOYS WHO ARE CURIOUS
No. 13
GENDER
giclée print, vászon, vegyes technika, köma hab-pvc
25x25x2 cm
2022
"Az egyéni azonosságtudat létrejöttében a serdülőkornak kitüntetett szerepe van. A kamaszok gyakran megkérdőjelezik és fokozatosan felfedezik szexuális identitásukat, megkezdik az adott nemhez illeszkedő szerepek, viselkedések, magatartások elsajátítását."
(A fiúk 0,1%-a bizonytalan a nemét illetően.)
BOYS WHO ARE CURIOUS
No. 14
OPERATION
giclée print, vászon, vegyes technika, köma hab-pvc
25x25x2 cm
2022
"A kamaszok a társas összehasonlításból eredő információk na4gy részét a social média felületekről szerzik, ahol a tökéletes test képével találkoznak. Ez gyakran elégedetlenséget szül önmagukkal szemben, és minden apró szépséghibát a testükön torznak ítélhetnek meg."
(1000-ből 1 fiú vállalna be korrekciós műtétet.)
BOYS WHO ARE CURIOUS
No. 15
PIERCING
giclée print, vászon, vegyes technika, köma hab-pvc
25x25x2 cm
2022
"Manapság megszokott dolognak számít a fiatalok körében a test különböző részein elhelyezkedő piercingek vagy épp a testet díszítő tetoválások. A kamasz fiúk hamarabb és bátrabban vállalják fel ezeket a kiegészítőket."
(Minden tizedik 18 év alatti fiúnak van tetoválása vagy testékszere.)
BOYS WHO ARE CURIOUS
No. 16
SMOKE
giclée print, vászon, vegyes technika, köma hab-pvc
25x25x2 cm
2022
"A Z generációs kamaszok egyre korábban próbálják ki a füstös vagy füstmentes dohánytermékeket. Többségük E-cigarettával szokik rá a dohányzásra. A tinidohányzás segít a szociális kapcsolatok megerősítésében, ugyanakkor a korlátok ellen való lázadás szimbóluma. A dohányzás a fiúk szerint a felnőtté válás egyik állomása."
(Minden második kamasz fiú kipróbálta már a dohánytermékek valamelyikét.)
BOYS WHO ARE CURIOUS
No. 17
BULLING
giclée print, vászon, vegyes technika, köma hab-pvc
25x25x2 cm
2022
"A kamaszkor a folyamatos változás időszaka és az átalakulások testi és pszichés szinten is lezajlanak. A fiúknál megjelenhetnek az agresszív viselkedés különböző formái, mint a fizikai és verbális agresszió, dühkitörések, verekedések, fenyegetések, kegyetlenség. A való világban történő erőszak mellett egyre többször az online tér az, ahol a kamaszok kiélik agressziójukat (cyberbullying)."
(Ugyanannyi fiút ér bántalmazás, mint lányt.)
BOYS WHO ARE CURIOUS
No. 18
PARTY
giclée print, vászon, vegyes technika, köma hab-pvc
25x25x2 cm
2022
"A fiatalok egyre korábban kezdik az éjszakai életet és szinte elkerülhetetlen, hogy a buli világa beszippantsa őket. A hétvégék központi eleme a bandába verődés, partizás külső helyszínen vagy a házibuliban."
(A fiúk kétszer többet járnak bulizni.)
BOYS WHO ARE CURIOUS
No. 19
GAME
giclée print, vászon, vegyes technika, köma hab-pvc
25x25x2 cm
2022
"Többségében a kamasz fiúkra jellemző a játékfüggőség, mely az alkoholfogyasztás, a droghasználat és a dohányzás mellett az egyik legkárosabb tevékenység. A WHO nemrég a pszichés problémák közé sorolta a számítógépes játékokhoz kapcsolódó függőséget."
(A fiúk 20x több a játékfüggő.)
BOYS WHO ARE CURIOUS
No. 20
RAGE
giclée print, vászon, vegyes technika, köma hab-pvc
25x25x2 cm
2022
"A kamaszok hajlamosak arra, hogy olykor meg nem értéssel, kritizálással, beleszólással vádoljanak másokat. A hirtelen és féktelen érzelemkitöréseknek szintén hormonális okai vannak, melyek sokszor a szervezetben lejátszódó vegyi folyamatok eredménye."
(A fiúk feleannyira tudják kordában tartani indulataikat.)